صفحه اصلی > اخبار > آرشیو اخبار اسلایدر 


نسخه چاپي

درباره مدیریت

درباره مدیریت

 

درباره مدیریت


مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، یکی از مدیریتهای اصلی و تاثیرگذار در مجموعه شرکت ملی گاز ایران می باشد که با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیک در حوزه های ارتباطی و مخابراتی نقش آن در اجرای فرآیندهای کلیدی و نیز روزمره شرکت ملی گاز ایران، روز به روز پر رنگ تر و مهمتر شده و خواهد شد.
مدیریت فاوای شرکت ملی گاز ایران از 4 بخش مختلف تشکیل شده است که عبارتند از :

 



• طراحی، توسعه و نگهداشت سیستمها


 وظیفه اصلی این واحد تهیه و تأمین و توسعه و نگهداشت برنامه‌های کاربردی مورد نیاز در سطح شرکت ملی گاز ایران و همچنین تعیین حیطه، محدوده و اندازه این برنامه ها می باشد. برنامه های کاربردی مورد نیاز ممکن است بوسیله کارکنان مدیریت فاوای شرکت، طراحی و پیاده‌سازی گردند و یا از روش برون سپاری یا خرید تامین گردند. واحدهای اصلی موجود در این واحد عبارتند از :

- واحد سیستمهای فنی، مهندسی و GIS


- واحد سیستمهای مالی


- واحد سیستمهای وب


- واحد مشترکین: این واحد مسئولیت توسعه و نگهداشت سامانه مشترکین و دیگر سامانه های مرتبط با آن را بر عهده دارد. اعمال ضوابط و مصوبه های مربوط به هزینه های اشتراک پذیری و نرخ های اقلام محاسباتی صورتحساب، اعمال تغییرات درخواستی در حسابهای مالی و تهیه فایل عملیات حسابداری مربوط به تراکنشهای سامانه مشترکین جهت تغذیه به سامانه مالی شرکت ملی گاز ایران، توسعه سامانه مشترکین بر اساس نیازهای جدید سازمان و بهبود فرایندهای موجود اصلی ترین وظایف این واحد را تشکیل می دهند


- واحد سیستمهای سازمانی منابع انسانی و بازرگانی: این واحد وظیفه توسعه و نگهداری از سامانه‌های مختلف بخش‌های منابع انسانی و سازمانی و بازرگانی را برای کل سازمان برعهده دارد. یکی از مهم‌ترین وظایف این بخش مطالعه و بررسی سامانه‌های گوناگون در این حوزه و مقایسه آنها و انتخاب بهترین مورد برای راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌باشد. از دیگر وظایف این بخش، بررسی فرآیندهای سنتی و دستی موجود در واحدهای اداری و بازرگانی جهت تجزیه و تحلیل و امکان سنجی مکانیزه نمودن آن فرآیند می‌باشد.

 



• عملیات و پشتیبانی فنی


 این واحد ارائه کننده‌ی کلیه‌ی خدمات و سرویس‌های موردنیاز، به منظور فراهم‌سازی محیط عملیاتی مناسب و نگهداشت و پشتیبانی از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و پایگاه داده‌ای مرکز کامپیوتر شرکت ملی گاز ایران بخش Main-Frame و برقراری ارتباطات دور و نزدیک با مرکز کامپیوتر ستاد، و رفع نیازهای عملیاتی کلیه‌ی کاربران اعم از کاربران ستاد، شرکت‌های تابعه، مراکز استان، نواحی تهران، پالایشگاه‌ها، مناطق عملیاتی انتقال گاز، انبارهای کالا، جهت اجرای کلیه‌ی برنامه‌های سیستم‌های کاربردی و مکانیزه شرکت از جمله سیستم‌های مشترکین، حقوق و دستمزد، مالی، فنی و مهندسی در محیط Main-Frame و همچنین پیاده‌سازی سیستم‌های جامع اطلاعاتی خاص شرکت با استفاده از امکانات پایگاه داده‌ای موجود می‌باشد پشتیبانی سیستمهای نرم افزاری، پشتیبانی سیستمهای سخت افزاری، عملیات و پردازش داده ها و اطاق کامپیوتر بخشهای اصلی تشکیل دهنده این واحد می باشد.

 


• برنامه ریزی و کنترل طرحهای فاوا


 این واحد عهده دار تدوین استراتژیها و سیاست های کلان فاوا و نظارت بر اجرای آنها در شرکت ملی گاز ایران و کلیه شرکت های تابعه، مدیریت و  برنامه‌ریزی و تدوین پروژه‌های جامع و استراتژیک فاوا شرکت ملی گاز ایران و نظارت بر حسن اجرای پروژه های مصوب، بررسی و نظارت بر اندازه گیری و ارزیابی عملکرد فاوای شرکت ملی گاز ایران، هماهنگی و پیگیری در راه اندازی و استقرار نظامهای اطلاع رسانی و بانکهای اطلاعاتی، عضویت و مشارکت در کمیته ها و کارگروه های های تخصصی و همکاری در انجام فعالیتهای مربوطه می باشد.
برنامه ریزی و کنترل پروژه ها، مطالعات سیستمها و تدوین استانداردها، ارزیابی طرحهای فاوا سه بخش تشکیل دهنده این واحد می باشند.

 


• امور شبکه و ارتباطات


 طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری ( LAN , WAN)، نصب و پیکربندی و نگهداشت سرویس ها و سامانه های مبتنی بر شبکه، کنترل و نظارت بر تهیه یا خرید تجهیزات شبکه، طراحی و پیاده سازی سرویس های امنــیـت شـــبکه، طراحی و راه اندازی سیستم های  مانیتورینگ شبکه و کلیه خدمات نگهداشت و توسعه مربوط به شبکه مهمترین وظایف امور شبکه و ارتباطات را تشکیل می دهد.
این امور خود از 4 بخش تشکیل می شود که عبارتند از :

- حفاظت و امنیت سامانه ها و اطلاعات


- پشتیبانی و نگهداشت سیستمها


- نرم افزارهای مدیریت شبکه


- زیرساختهای شبکه و ارتباطات

 


چشم انداز،ماموریت و ارزش های مدیریت فاوا:



 چشم انداز:



شرکت ملی گاز ایران فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان عاملی "توانمندساز" برای توسعه سازمانی پیشرو ، دانش‌محور، بهره‌ور، سالم و مدرن، جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و سایر ذی‌نفعان به صورت یکپارچه از هرنقطه و در هر زمان، به کار می‌گیرد.

 


 ماموریت فناوری اطلاعات و ارتباطات:

 



ماموریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت ملی گاز ایران حمایت و پشتیبانی از تحقق چشم‌انداز ترسیم شده برای این فناوری است.

 



 ارزش‌ها:



شرکت ملی گاز ایران در بکارگیری و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات همواره ارزش‌های ذیل را مد نظر خواهد داشت:


• قرار گرفتن در سطحی بالاتر از سازمان‌های مشابه در کشور


• توسعه دیدگاه راهبردی، ارزش آفرین و دانش محور در میان کارکنان در تمامی سطوح سازمانی  


• کاهش هزینه و افزایش سرعت و دقت و کیفیت در انجام عملیات و ماموریتهای سازمان


• حفظ و ارتقای سلامتی و ایمنی کارکنان و محیط کار


• بکارگیری راه‌حلهای الکترونیکی به روز در سطح شرکتهای بین‌المللی مشابه


• افزایش تکریم و سطح رضایت کلیه ذینفعان و به ویژه مشتریان و کارکنان سازمان


• افزایش سطح یکپارچگی در سطح سازمان و واحدهای تابعه آن


• استفاده متناسب از قابلیتهای این فناوری (اطلاعات ، خدمات ، زیرساختها و تجهیزات) برای کلیه کارکنان مرتبط با موقعیت‌های سازمانی آنان


• حفظ و ارتقای امنیت و سلامت اطلاعات

  • تاریخ درج خبر :
  • 1397/08/12 - ١٣:٢٩
  • تاریخ بروز رسانی خبر :
  • تعداد بازدید خبر :
  • 208

خروج




تصاویر منتخب